Odstoupení od kupní smlouvy
- Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy výlučně v případech stanovených občanským zákoníkem. Odstoupení od kupní smlouvy dle tohoto článku obchodních podmínek je kupující povinen uplatnit výhradně prostřednictvím online reklamačního formuláře dostupného na webových stránkách prodávajícího, a to zaškrtnutím volby „Odstoupení od smlouvy“.
- Vyplněním a odesláním tohoto formuláře se považuje odstoupení za doručené prodávajícímu. Pro úplnost může kupující odstoupení od smlouvy rovněž zaslat i na adresu provozovny prodávajícího nebo na e-mailovou adresu servis@sahmgastro.cz.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.1 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno, tedy doručeno zpět prodávajícímu, nejpozději do sedmi (7) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu, a to na adresu provozovny prodávajícího. Kupující nese všechny náklady spojené s původním dodáním zboží kupujícímu a náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, nejdříve však od vrácení zboží kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu a prodávajícímu další náklady. Pro vyloučení pochybností se sjednává, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží nebo jiné náklady vzniklé prodávajícímu v souvislosti s odstoupením kupujícího od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek (logistika, výměna, poškozené obaly, znečištění, apod.) je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení uhrazené ceny zboží či její části.
- Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to i bez uvedení důvodu, tím není dotčeno právo prodávajícího zrušit objednávku dle čl. 3.11 obchodních podmínek. V případě odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího vrátí prodávající kupujícímu zaplacenou cenu zboží či její část bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy ze strany kupujícího, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
Reklamace zboží
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) výhradně v souladu s ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
- Uplatnění reklamace je možné prostřednictvím online reklamačního formuláře, který je dostupný na webových stránkách prodávajícího v sekci Odstoupení od smlouvy a Reklamace.
- Po vyplnění a odeslání formuláře je kupujícímu automaticky zaslána kopie reklamačního formuláře na jeho e-mailovou adresu. Prodávající následně kontaktuje kupujícího prostřednictvím kontaktních údajů uvedených ve formuláři a dohodne s ním další postup při vyřízení reklamace.
- Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, nebude-li mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuto jinak.
- Zboží, které je předmětem reklamace, je kupující povinen na základě výzvy prodávajícího doručit na adresu provozovny prodávajícího, případně na jinou adresu určenou prodávajícím, a to včetně všech součástí a případného příslušenství. Kupující nese náklady na dopravu zboží k prodávajícímu v případě, že se reklamace ukáže jako neoprávněná.
- Práva a povinnosti stran při reklamaci se řídí zejména
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

